Regulamin sklepu

Definicje


Dane Kontaktowe Klienta to dane Klienta, przy użyciu

których Sprzedawca może się z nim skontaktować, obejmujące adres, adres poczty

elektronicznej i numer telefonu.


Dane Kontaktowe Sprzedawcy to dane Sprzedawcy, przy

użyciu których Klient może się z nim skontaktować, tj. Sportowy Klub Speedway’a

Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska 27-29 o numerze NIP 7842521855,

e-mail:  sklep@startgniezno.com, tel. +48 798 056 696

Dni Robocze to dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem

dni ustawowo wolnych od pracy.


Dostarczenie to doręczenie Produktów Klientowi na wskazane

przez niego miejsce przeznaczenia,  pośrednictwem Przewoźnika.


Klient to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka

organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, która zawiera ze Sprzedawcą

Umowę o świadczenie Usługi, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do

czynności prawnych, lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych w

przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie obowiązującego albo

bycia osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą zdolności

prawnej.

Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera

Umowę niezwiązaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością

gospodarczą lub zawodową.


Konto Klienta to panel zarządzający

zamówieniami Klienta, dostępny w obszarze Sklepu, pod warunkiem Rejestracji i

logowania.


Koszyk to funkcjonalność Sklepu, umożliwiającą

kompletowanie zamówień Produktów przez Klienta. Dodanie Produktu do listy

Produktów objętych zamówieniem następuje poprzez użycie przycisku „Kup teraz”,

znajdującego się przy Produkcie w obszarze strony internetowej Sklepu.

Produkt to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu przez

Sprzedawcę w celu Sprzedaży.


Przewoźnik to będący przewoźnikiem podmiot wykonujący

czynności Dostarczania Produktów we współpracy ze Sprzedawcą.


Regulamin to niniejszy Regulamin świadczenia

Usług drogą elektroniczną w obszarze domeny

internetowej sklep.startgniezno.com, który określa warunki świadczenia

Usług przez Sprzedawcę za pośrednictwem witryny sklep.startgniezno.com na rzecz

Klientów.

Rejestracja to procedura utworzenia Konta Klienta przez

Klienta, przy użyciu formularza rejestracyjnego, zamieszczonego na stronie

internetowej Sklepu.


Sklep to sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę

w języku polskim za pośrednictwem witryny www dostępnej w sieci Internet pod

adresem URL: sklep.startgniezno.com Sprzedawca to Best S.C Rafael i Tomasz

Wojciechowscy, 62-600 Gniezno, Wełnica. os. Słoneczne 2, zarejestrowany w

Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP

6671214665, będący usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu.

Sprzedaż to świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta

Usługa sprzedaży Produktów bez jednoczesnej obecności stron (na odległość),

poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłana i

otrzymywana za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z

kompresją cyfrową, i przechowywaniem danych, która jest w całości nadawana,

odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.

Umowa to umowa o świadczenie Usługi przez Sprzedawcę

na rzecz Klienta. Usługa to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz

Klienta, na podstawie Umowy zawartej pomiędzy stronami za pośrednictwem Sklepu,

w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej

fizycznej obecności stron.

Zewnętrzny System Płatności to system płatności

internetowych, którym posługuje się Sprzedawca.


§1 Postanowienia ogólne


1 Sprzedawca na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1

ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz

ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ustanawia Regulamin, który

udostępnia pod adresem URL: www.sklep.startgniezno.com/regulamin


2 Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i przepisami

powszechnie obowiązującego prawa.


3 Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej

Sklepu oraz w siedzibie Sprzedawcy.


4 Klienci mogą w dowolnym czasie: uzyskać dostęp do Regulaminu,

utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku

danych.


5 Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią

oferty Sprzedawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie

zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy.


6 Świadczenie wszystkich Usług odbywa się za pośrednictwem strony

internetowej Sklepu przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

§2 Warunki korzystania i rejestracja konta w serwisie


1 W celu korzystania ze Sklepu konieczne jest

dysponowanie przez Klienta urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci

Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową w wersji aktualnej

lub poprzedniej: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub

Opera, a także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty

elektronicznej.


2 Korzystanie ze Sklepu następuje poprzez zapoznanie się z jego

zawartością.


3 Utworzenie Konta Klienta następuje poprzez dobrowolną

Rejestrację, polegającą na wypełnieniu i wysłaniu Sprzedawcy formularza

rejestracyjnego, który jest udostępniony w obszarze strony internetowej Sklepu.


4 Wypełnienie formularza rejestracyjnego polega na wypełnieniu

wszystkich obowiązkowych oraz ewentualnie opcjonalnych pól formularza, przy

użyciu prawdziwych, kompletnych i dotyczących Klienta danych, a w szczególności

Danych Kontaktowych Klienta.


5 Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie

jego właściwego pola potwierdzenia, Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się

z Regulaminem i akceptuje jego


postanowienia.


6 Wysłanie formularza rejestracyjnego polega na jego wysłaniu do

Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, przy użyciu właściwej funkcjonalności,

znajdującej się w obszarze formularza rejestracyjnego.


7 Zarządzanie zamówieniami Klienta odbywa się za pośrednictwem

Konta Klienta.


8 Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu, przy

użyciu właściwego loginu i hasła.


9 W celu korzystania z Konta Klienta wymaga się zalogowania przy

użyciu hasła.

§3 Usługi bezpłatne świadczone w ramach sklepu


1 Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów następujące

bezpłatne Usługi:


A udostępnienie formularza zamówień,


B zapytanie o Produkt


C prowadzenie Konta Klienta, 


D udostępnienie okna serwisu społecznościowego.


1 Umowa o świadczenie Usługi udostępnienia

formularza zamówień zawierana jest na czas oznaczony w chwili rozpoczęcia

korzystania z formularza zamówień i zostaje rozwiązana w chwili złożenia

zamówienia lub zaniechania jego złożenia przez Klienta. Przedmiot Usługi

stanowi udostępnienie formularza zamówień znajdującego się na stronie

internetowej Sklepu, w celu złożenia oferty Sprzedawcy.


2 Umowa o świadczenie Usługi zapytania o Produkt zawierana jest na

czas oznaczony w chwili rozpoczęcia korzystania z opcji zapytania o Produkt i

zostaje rozwiązana w chwili skorzystania z niej lub zaniechania tej czynności

przez Klienta. Przedmiot Usługi stanowi udostępnienie opcji zapytania o

Produkt, w wysłania do Sprzedawcy zapytania, dotyczącego wybranego Produktu.


3 Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta zawierana

jest na czas nieoznaczony w chwili jego Rejestracji. Przedmiot Usługi stanowi

udostępnienie panelu, służącego do zarządzania zamówieniami Klienta.


4 Umowa o świadczenie bezpłatnej Usługi może być rozwiązana przez

Klienta lub Sprzedawcę bez podania przyczyny i w każdym czasie, przy

zastosowaniu ujętych w Regulaminie funkcjonalności lub poprzez wiadomość

e-mail, przesłaną pod adres e-mail ujęty w Danych Kontaktowych Sprzedawcy lub

Danych Kontaktowych Klienta.

§4 Zamówienia


1 Zamówienia na Produkty można składać za

pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni wtygodniu i 24 godziny na

dobę, przy użyciu funkcji Koszyk. Po skompletowaniu listy zamówień Produktów, w

obszarze Koszyka Klient przechodzi do realizacji zamówienia.


2 W przypadku, gdy Klientem jest zalogowany posiadacz Konta

Klienta, przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia jako Klient

zalogowany.


W przypadku, gdy Klient nie jest zalogowanym posiadaczem Konta

Klienta, wybiera sposób składania zamówienia poprzez użycie przycisku:


A „Logowanie”, przy użyciu posiadanego Konta Klienta. Wówczas Klient

przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.


B „Rejestracja”, przy użyciu Konta Klienta, które zostanie zarejestrowane.

Wówczas Klient dokonuje Rejestracji Konta Klienta i przy jego użyciu przechodzi

do kolejnego etapu składania zamówienia.


C „Kupuj bez rejestracji”, z pominięciem użycia Konta Klienta. Wówczas Klient

przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.

1 Po wyborze sposobu składania zamówienia, Klient

podaje:


A informacje o dostawie, zawierające adres Dostarczenia,


B informacje rozliczeniowe w celu wystawienia faktury,


C sposób Dostarczenia Produktów, poprzez wybór właściwej opcji Dostarczenia,


D sposób płatności, poprzez wybór właściwej opcji płatności.

1 Złożenie zamówienia poprzedza otrzymanie przez

Klienta poprzez wyświetlenie w obszarze Koszyka, informacji o łącznej cenie za

zamówienie wraz z podatkami oraz kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami

Dostarczenia i płatności.


2 Złożenie zamówienia może nastąpić poprzez użycie pola „Zamówienie

z obowiązkiem zapłaty” w Koszyku i jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy

przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów ujętych w zamówieniu.


3 Przed wysłaniem formularza zamówienia, poprzez zaznaczenie jego

właściwego pola Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się z Regulaminem i

akceptuje jego postanowienia.


4 Złożone zamówienie może zostać zmienione przez Klienta do momentu

otrzymania informacji o nadaniu przesyłki przez Sprzedawcę.


5 Zmiana zamówienia może obejmować jego anulowanie, anulowanie w

części, rozszerzenie o dodatkowe Produkty, zmianę adresu Dostarczenia.


6 Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości

realizacji zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności ją powodujących.

Udzielenie tej informacji następuje telefonicznie lub elektronicznie, przy

użyciu Danych Kontaktowych Klienta. Informacja może zawierać następujące

sposoby modyfikacji zamówienia:


A anulowanie w części niemożliwej do zrealizowania, co skutkuje

przeliczeniem wartości zamówienia,


B dokonanie podziału Produktów podlegających Dostarczeniu na część, której

Dostarczenie jest możliwe oraz część, której Dostarczenie nastąpi w

późniejszym terminie, co nie skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,

C anulowanie zamówienia w całości, co skutkuje

umorzeniem wartości zamówienia.


Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje w drodze

przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail pod wskazany w Danych

Kontaktowych Klienta adres elektroniczny. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia

jest równoznaczne z przyjęciem przez Sprzedawcę oferty zawarcia Umowy

Sprzedaży, złożonej przez Klienta.

§5 Sprzedaż


1 Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługę

Sprzedaży Produktów na odległość, za pośrednictwem Sklepu.


2 Przedmiot Umowy Sprzedaży obejmuje zobowiązanie Sprzedawcy do

przeniesienia na Klienta własności Produktów i wydania ich, oraz zobowiązanie

Klienta do odebrania Produktów i zapłaty Sprzedawcy ceny Produktów.


3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii

promocyjnych, polegających na obniżeniu ceny Produktu do określonego terminu

lub wyczerpania zapasu Produktów podlegających promocji.


4 Zawierając Umowę Sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się do

Dostarczenia Klientowi Produktów bez wad.


5 Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia

zamówienia Klienta przez Sprzedawcę.


6 Wydanie Produktów następuje niezwłocznie i zwykle w ciągu 2 Dni

Roboczych.


7 Czas realizacji wydania Produktów może ulec zmianie w przypadku

zmiany zamówienia przez Klienta.


8 Wydanie Produktów odbywa się:


A w przypadku wyboru przez Klienta opcji Dostarczenia, za pośrednictwem

Przewoźnika, pod adres


podany przez Klienta,


B w przypadku wyboru odbioru osobistego Produktów przez Klienta, w

siedzibie Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska

27-29, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym –


tel. 514 194 884)


1 Wydanie Produktów następuje nie wcześniej niż po uiszczeniu

zapłaty przez Klienta.


2 Sprzedawca potwierdza wydanie Produktów Przewoźnikowi w celu ich

Dostarczenia, pod adres podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia,

poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.


3 Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy

przechodzi na Konsumenta z chwilą jej wydania Konsumentowi.


4 Dostarczona przesyłka powinna zostać zbadana przez Klienta przy

obecności Przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki Klient ma

prawo żądać sporządzenia właściwego protokołu.

§6 Płatności


1 Wartość płatności z tytułu Sprzedaży jest

ustalana na podstawie cennika Produktów, znajdującego się na stronie

internetowej Sprzedawcy w chwili zamówienia Produktu. Ceny podane na stronie

internetowej Sklepu przy danym Produkcie są cenami brutto podanymi w polskich

złotych i zawierają wartość podatku VAT, natomiast nie zawierają kosztów

Dostarczenia Produktu i wybranej formy płatności.


2 Koszty transakcji i Dostarczenia Produktu ponosi Klient.


3 Łączna cena zamówienia, widoczna w obszarze Koszyka przed złożeniem

zamówienia a po wyborze sposobu Dostarczenia Produktów oraz płatności, obejmuje

cenę za zamówione Produkty wraz z należnościami podatkowymi oraz wszelkimi

kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami Dostarczenia i transakcji. Łączna

cena zamówienia jest wiążąca dla Sprzedawcy i Klienta.


4 Sklep umożliwia następujące sposoby płatności z tytułu

świadczonych Usług Sprzedaży:


A przelewem na rachunek bankowy Sklepu,


B gotówką przy odbiorze za pobraniem od Przewoźnika.


C poprzez płatnika Tpay za pomocą karty lub blik

Termin płatności należności przypada na chwilę wydania

Produktu.


2 Rachunek lub faktura z tytułu Usługi Sprzedaży

zostają dołączone do Produktów podlegających wydaniu lub przesłane

wiadomością e-mail pod adres e-mail Klienta, w zależności od woli Klienta.


3 Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w

formie elektronicznej.


4 Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie

później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w przypadku:


A odstąpienia od Umowy przez Konsumenta,


B rezygnacji przez Klienta z zamówienia lub części zamówienia opłaconego przed

realizacją,


C uznania przez Sprzedawcę roszczenia objętego zgłoszeniem reklamacyjnym w

całości lub części, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.


1 Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu

płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że

wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie, które nie wiążę się dla niego z żadnymi

kosztami.


2 Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez

Klienta dodatkowych kosztów Dostarczenia Produktów, jeżeli Klient wybrał sposób

Dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób Dostarczenia oferowany

przez Sprzedawcę.

 §7 Reklamacje i gwarancje


1 Reklamacje można składać listem lub wiadomością

e-mail pod adres pocztowy lub elektroniczny, wskazany w Danych Kontaktowych

Sprzedawcy.


2 Reklamacje można składać przy użyciu formularza, którego wzór

stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.


3 Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis problemu oraz dane

identyfikacyjne Klienta.


4 Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni od daty

zgłoszenia. W treści składanej reklamacji zaleca się podanie Danych

Kontaktowych Klienta, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz

prowadzeniu korespondencji z nią związanej.


5 W przypadku gdy reklamacja dotyczy Produktu, w celu rozpatrzenia

reklamacji przez Sprzedawcę, Klient powinien dostarczyć lub przesłać

reklamowany Produkt na adres Sprzedawcy.


6 Reklamacje można składać z tytułu rękojmi za wady Produktów

objętych Umową Sprzedaży orazinnych Usług.


7 Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany Produktu na

wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt

wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych

niedogodności dla Klienta.


8 Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli

doprowadzenie do zgodności z Umową Produktu wadliwego w sposób wybrany przez

Klienta jest niemożliwy albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem

doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałby nadmiernych kosztów.


9 Jeżeli Klient nie jest Konsumentem, Sprzedawca może odmówić

wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty

zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Produktu sprzedanego.


10 Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o

obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i

bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od

wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był

już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił

zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady. Klient

nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.


11 Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę

usunięcia wady żądać wymiany


Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady,

chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową w sposób wybrany przez

Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze

sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów

uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej

wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta

inny sposób zaspokojenia.


12 Obniżona cena o której stanowi pkt 10 i 11 powyżej, powinna

pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość

Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady.


13 Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących

pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

A złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z

zawartej Umowy Sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego

działającego przy Inspekcji Handlowej,


B złożenie wniosku o wszczęcie postępowania

mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a

Sprzedawcą do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,


C skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego

rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych

należy ochrona konsumentów,


D złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy

internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.




1 Produkty

mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim przypadku,

Klient jest uprawniony do reklamowania Produktu przy zastosowaniu uprawnień

wynikających z gwarancji, poprzez dokonanie reklamacji do gwaranta. Złożenie

reklamacji do gwaranta może zostać dokonane za pośrednictwem Sprzedawcy lub

bezpośrednio do gwaranta.


Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady

fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

§8 Odstąpienie od Umowy


1 Konsument może bez podawania przyczyny odstąpić

w terminie 14 dni od Umowy, w tym od Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem norm

wskazanych w treści pouczenia o odstąpieniu od Umowy, stanowiącego załącznik do

niniejszego Regulaminu, zamieszczony w obszarze strony internetowej Sklepu.


2 Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi m. in. w

odniesieniu do Umowy Sprzedaży:


A jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,

który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu

świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,


B Produktów, które po Dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają

nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.


1 Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy

oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu,

którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, zamieszczony w

obszarze strony internetowej Sklepu.


2 W przypadku otrzymania drogą elektroniczną oświadczenia o

odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle

Klientowi potwierdzenie jego otrzymania.


3 Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w

którym Konsument odstąpił od Umowy, ma on obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy

lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę. Do zachowania terminu

wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Niniejszy przepis nie znajduje

zastosowania w przypadku, gdy Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.


4 Sprzedawca zobowiązuje się do odebrania Produktu na swój koszt,

gdy ze względu na jego charakter nie można odesłać Produktu w zwykły sposób

pocztą, a jednocześnie Produkt został Dostarczony Konsumentowi do miejsca, w

którym zamieszkiwał w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.


5 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości

Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza

konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.


6 W przypadku odstąpienia od Umowy, uważa się ją za niezawartą.

Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca

przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.


7 Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy

znajdują się w pouczeniu o odstąpieniu od Umowy, stanowiącym załącznik do

niniejszego Regulaminu, zamieszczony w obszarze strony internetowej Sklepu.

§9 Postanowienia uzupełniające


Wszelkie znaki towarowe, elementy graficzne i zdjęcia

zamieszczone na stronie internetowej Sklepu w celu prezentacji Produktów są

przedmiotem praw autorskich ich właścicieli.


2 Domena internetowa Sklepu, jego logotypy, nazwa i Regulamin

stanowią własność prawa autorskiego i przedmiot ochrony prawnej.


3 Klient przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie

przez Klienta treści bezprawnych.


4 Sprzedawca zobowiązuje się do dokładania należytych starań celem

umożliwienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu oraz do udzielania pomocy

w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z jego działaniem.

5 Sprzedawca zobowiązuje się do prowadzania

działań zmierzających do ochrony danych znajdujących się w Koncie Klienta przed

nieuprawnionym dostępem i użyciem.


6 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane

naruszeniem przez Klientów postanowień Regulaminu, a nadto w stosunku do

Klientów niebędących Konsumentami, za:

A przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz

nienależyte wykonywanie Usług, spowodowane siłą wyższą, czynnościami

technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów, za pomocą których Sklep

świadczy Usługi,


B utracone korzyści.

§10 Przetwarzanie danych


1 Sprzedawca może zbierać informacje, celem

przechowywania ich lokalnie na urządzeniu Klienta, korzystając z mechanizmu

pamięci przeglądarki przy użyciu plików „cookies”.


2 Dane osobowe użytkowników Sklepu przetwarzane są na podstawie

zgody osób, których dotyczą lub gdy jest to konieczne do realizacji Umowy, gdy

osoba której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia

działań przed zawarciem Umowy na żądanie osoby, której dane


dotyczą.


Dane osobowe są zbierane w celu świadczenia Usług przez Sklep.

Osobom, których dane zostały przez Sklep zebrane, przysługuje prawo dostępu do

treści swoich danych, poprawiania ich oraz wniesienia pisemnego umotywowanego

żądania zaprzestania ich przetwarzania, a także sprzeciwu wobec tego.


4 Zasady przetwarzania danych osobowych, polityki prywatności oraz

polityki plików „cookies” uregulowane zostały w dokumencie „Polityka

prywatności”, zamieszczonym w obszarze strony internetowej Sklepu.


5 Zawierając Umowę o świadczenie Usługi, Klient dobrowolnie upoważnia

Sprzedawcę do kierowania na Dane Kontaktowe Klienta informacji związanych z

Umowami oraz ich wykonaniem, a także informacji handlowych w przypadku

wyrażenia na to odrębnej zgody.


6 Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany do informowania

Sprzedawcy o zmianach Danych Kontaktowych Klienta, pod rygorem skuteczności ich

zastosowania przy doręczeniach.

§11 Zmiana regulaminu


1 Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny

zmiany przepisów prawa dotyczących świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę, a

także zmian technicznych lub organizacyjnych dotyczących świadczeń

realizowanych przez Sprzedawcę.


2 Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści

na stronie internetowej Sklepu, za uprzednim poinformowaniem o tym fakcie.


3 Sprzedawca zamieszcza informację o zmianie Regulaminu w obszarze

strony internetowej Sklepu, nie później niż w terminie 10 dni przed datą

rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzemienia.


4 Sprzedawca wysyła informację o zmianie Regulaminu pod Dane Kontaktowe

Klienta, w przypadku związania stron Umową zawartą na czas nieoznaczony.

§12 Postanowienia końcowe


1 Znaczenie pojęć pisanych wielką literą jest

zgodne z objaśnieniami zamieszczonymi w części „Definicje”.


2 Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać

praw Klienta będącego Konsumentem, wynikających z przepisów polskiego prawa

powszechnie obowiązującego.


3 W przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami polskiego prawa

powszechnie obowiązującego, stosuje się te przepisy.


4 W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają

przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego.


5 Regulamin wchodzi w życie w terminie 10 dni od daty jego

opublikowania na stronie internetowej Sklepu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA

OD UMOWY


POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY


Konsumenci mają prawo odstąpić od niniejszej umowy w

terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem przypadków

wskazanych w części „wyłączenie prawa odstąpienia od umowy”. Termin do

odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:


1 w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba

trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy

– w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy

sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą),


2 w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w

którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w

posiadanie ostatniej z rzeczy – w przypadku umowy zobowiązującej do

przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno,


w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części

lub w którym osoba trzecia inna niżprzewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w

posiadanie ostatniej partii lub części – w przypadku umowy zobowiązującej do

przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach,


w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w

którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w

posiadanie pierwszej z rzeczy – w przypadku umów o regularne dostarczanie

rzeczy przez czas oznaczony. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy,

wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego

Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od

umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować

nas – Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska 27-29 o

numerze NIP 7842521855, e-mail:  sklep@startgniezno.com, tel. 514 194 884

o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego

oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia

od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.


SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY


W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy

Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia

rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa

sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany

przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia,

w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa

odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich

samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej

transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w

każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do

czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które

zdarzenie nastąpi wcześniej. Jeżeli otrzymali Państwo rzeczy w związku z umową

prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz pod adres: Sportowy Klub Speedway’a

Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska 27-29, niezwłocznie, a w każdym razie

nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o

odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo

rzecz przed upływem terminu 14 dni. Informujemy, że będą Państwo musieli

ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Jeżeli ze względu na swój charakter

rzecz nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, będą Państwo musieli

ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana

jest maksymalnie na kwotę około 25,00 PLN. Odpowiadają Państwo tylko

za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w

sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i

funkcjonowania rzeczy.

WYŁĄCZENIE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY


Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem

przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do

umów:


1 świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę

za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem

świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo

odstąpienia od umowy;


2 w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku

finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić

przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;


3 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,

wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego

zindywidualizowanych potrzeb;


4 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu

zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;


5 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w

zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze

względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie

zostało otwarte po dostarczeniu;


6 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po

dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z

innymi rzeczami;


w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których

cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie

może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na

rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;


8 w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego

przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli

przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania

konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do

wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje

konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;


9 w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub

wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,

jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;


10 o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem

umowy o prenumeratę;


11 zawartej w drodze aukcji publicznej;


12 o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do

celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług

związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub

kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;


13 o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na

nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną

zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po

poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY


(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w

przypadku chęci odstąpienia od umowy)


– Adresat: Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska

27-29


– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od

umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*)

umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie

następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)


– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)


– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest

przesyłany w wersji papierowej)


– Data


 (*) Niepotrzebne skreślić.

FORMULARZ REKLAMACYJNY


(formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku

chęci zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi)


Adresat: Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska

27-29 

Imię i nazwisko lub nazwa Klienta:


Adres Klienta: 


Nr telefonu Klienta:  


Adres e-mail Klienta: 


Jako dane kontaktowe, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na

reklamację oraz prowadzeniu


korespondencji z nią związanej, wskazuję:


(prosimy wskazać właściwe)


Ÿ adres

pocztowy,


Ÿ adres e-mail.


Reklamacja dotyczy:


(prosimy wskazać/opisać właściwe)


Ÿ Umowy

Sprzedaży z dnia:


Ÿ Produktu:

Ÿ Umowy o świadczenie innej Usługi:


Ÿ inne:


Data stwierdzenia przyczyny reklamacji: 


Opis problemu:


Żądanie reklamacji:


(prosimy wskazać właściwe żądanie)


Ÿ usunięcie

wady Produktu lub Usługi


Ÿ wymiana

Produktu na wolny od wad


Ÿ obniżenie

ceny Produktu


Ÿ odstąpienie

od Umowy

Klient przyjmuje do wiadomości, że:


Produkty mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim

przypadku, Klient jest uprawniony do reklamowania Produktu przy zastosowaniu

uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez dokonanie reklamacji do gwaranta.

Złożenie reklamacji do gwaranta może zostać dokonane za pośrednictwem

Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta. Klient może wykonywać uprawnienia z

tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu niezależnie od uprawnień wynikających

z gwarancji. Składając reklamację Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich

danych osobowych przez adresata w celu rozpoznania reklamacji i prowadzenia

korespondencji z nią związanej. Zgoda ta może być cofnięta w każdej chwili, a

Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich

poprawiania.

Podpis składającego