Regulamin sklepu
Definicje
Dane Kontaktowe Klienta to dane Klienta, przy użyciu
których Sprzedawca może się z nim skontaktować, obejmujące adres, adres poczty
elektronicznej i numer telefonu.
Dane Kontaktowe Sprzedawcy to dane Sprzedawcy, przy
użyciu których Klient może się z nim skontaktować, tj. Sportowy Klub Speedway’a
Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska 27-29 o numerze NIP 7842521855,
e-mail: sklep@startgniezno.com, tel. +48 798 056 696
Dni Robocze to dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy.
Dostarczenie to doręczenie Produktów Klientowi na wskazane
przez niego miejsce przeznaczenia, pośrednictwem Przewoźnika.
Klient to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, która zawiera ze Sprzedawcą
Umowę o świadczenie Usługi, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do
czynności prawnych, lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych w
przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie obowiązującego albo
bycia osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą zdolności
prawnej.
Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera
Umowę niezwiązaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością
gospodarczą lub zawodową.
Konto Klienta to panel zarządzający
zamówieniami Klienta, dostępny w obszarze Sklepu, pod warunkiem Rejestracji i
logowania.
Koszyk to funkcjonalność Sklepu, umożliwiającą
kompletowanie zamówień Produktów przez Klienta. Dodanie Produktu do listy
Produktów objętych zamówieniem następuje poprzez użycie przycisku „Kup teraz”,
znajdującego się przy Produkcie w obszarze strony internetowej Sklepu.
Produkt to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu przez
Sprzedawcę w celu Sprzedaży.
Przewoźnik to będący przewoźnikiem podmiot wykonujący
czynności Dostarczania Produktów we współpracy ze Sprzedawcą.
Regulamin to niniejszy Regulamin świadczenia
Usług drogą elektroniczną w obszarze domeny
internetowej sklep.startgniezno.com, który określa warunki świadczenia
Usług przez Sprzedawcę za pośrednictwem witryny sklep.startgniezno.com na rzecz
Klientów.
Rejestracja to procedura utworzenia Konta Klienta przez
Klienta, przy użyciu formularza rejestracyjnego, zamieszczonego na stronie
internetowej Sklepu.
Sklep to sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę
w języku polskim za pośrednictwem witryny www dostępnej w sieci Internet pod
adresem URL: sklep.startgniezno.com Sprzedawca to Best S.C Rafael i Tomasz
Wojciechowscy, 62-600 Gniezno, Wełnica. os. Słoneczne 2, zarejestrowany w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP
6671214665, będący usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu.
Sprzedaż to świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta
Usługa sprzedaży Produktów bez jednoczesnej obecności stron (na odległość),
poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłana i
otrzymywana za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z
kompresją cyfrową, i przechowywaniem danych, która jest w całości nadawana,
odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.
Umowa to umowa o świadczenie Usługi przez Sprzedawcę
na rzecz Klienta. Usługa to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz
Klienta, na podstawie Umowy zawartej pomiędzy stronami za pośrednictwem Sklepu,
w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej
fizycznej obecności stron.
Zewnętrzny System Płatności to system płatności
internetowych, którym posługuje się Sprzedawca.
§1 Postanowienia ogólne
1 Sprzedawca na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ustanawia Regulamin, który
udostępnia pod adresem URL: www.sklep.startgniezno.com/regulamin
2 Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i przepisami
powszechnie obowiązującego prawa.
3 Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej
Sklepu oraz w siedzibie Sprzedawcy.
4 Klienci mogą w dowolnym czasie: uzyskać dostęp do Regulaminu,
utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku
danych.
5 Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią
oferty Sprzedawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie
zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy.
6 Świadczenie wszystkich Usług odbywa się za pośrednictwem strony
internetowej Sklepu przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
§2 Warunki korzystania i rejestracja konta w serwisie
1 W celu korzystania ze Sklepu konieczne jest
dysponowanie przez Klienta urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci
Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową w wersji aktualnej
lub poprzedniej: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub
Opera, a także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty
elektronicznej.
2 Korzystanie ze Sklepu następuje poprzez zapoznanie się z jego
zawartością.
3 Utworzenie Konta Klienta następuje poprzez dobrowolną
Rejestrację, polegającą na wypełnieniu i wysłaniu Sprzedawcy formularza
rejestracyjnego, który jest udostępniony w obszarze strony internetowej Sklepu.
4 Wypełnienie formularza rejestracyjnego polega na wypełnieniu
wszystkich obowiązkowych oraz ewentualnie opcjonalnych pól formularza, przy
użyciu prawdziwych, kompletnych i dotyczących Klienta danych, a w szczególności
Danych Kontaktowych Klienta.
5 Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego, poprzez zaznaczenie
jego właściwego pola potwierdzenia, Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się
z Regulaminem i akceptuje jego
postanowienia.
6 Wysłanie formularza rejestracyjnego polega na jego wysłaniu do
Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, przy użyciu właściwej funkcjonalności,
znajdującej się w obszarze formularza rejestracyjnego.
7 Zarządzanie zamówieniami Klienta odbywa się za pośrednictwem
Konta Klienta.
8 Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu, przy
użyciu właściwego loginu i hasła.
9 W celu korzystania z Konta Klienta wymaga się zalogowania przy
użyciu hasła.
§3 Usługi bezpłatne świadczone w ramach sklepu
1 Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów następujące
bezpłatne Usługi:
A udostępnienie formularza zamówień,
B zapytanie o Produkt
C prowadzenie Konta Klienta,
D udostępnienie okna serwisu społecznościowego.
1 Umowa o świadczenie Usługi udostępnienia
formularza zamówień zawierana jest na czas oznaczony w chwili rozpoczęcia
korzystania z formularza zamówień i zostaje rozwiązana w chwili złożenia
zamówienia lub zaniechania jego złożenia przez Klienta. Przedmiot Usługi
stanowi udostępnienie formularza zamówień znajdującego się na stronie
internetowej Sklepu, w celu złożenia oferty Sprzedawcy.
2 Umowa o świadczenie Usługi zapytania o Produkt zawierana jest na
czas oznaczony w chwili rozpoczęcia korzystania z opcji zapytania o Produkt i
zostaje rozwiązana w chwili skorzystania z niej lub zaniechania tej czynności
przez Klienta. Przedmiot Usługi stanowi udostępnienie opcji zapytania o
Produkt, w wysłania do Sprzedawcy zapytania, dotyczącego wybranego Produktu.
3 Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta zawierana
jest na czas nieoznaczony w chwili jego Rejestracji. Przedmiot Usługi stanowi
udostępnienie panelu, służącego do zarządzania zamówieniami Klienta.
4 Umowa o świadczenie bezpłatnej Usługi może być rozwiązana przez
Klienta lub Sprzedawcę bez podania przyczyny i w każdym czasie, przy
zastosowaniu ujętych w Regulaminie funkcjonalności lub poprzez wiadomość
e-mail, przesłaną pod adres e-mail ujęty w Danych Kontaktowych Sprzedawcy lub
Danych Kontaktowych Klienta.
§4 Zamówienia
1 Zamówienia na Produkty można składać za
pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni wtygodniu i 24 godziny na
dobę, przy użyciu funkcji Koszyk. Po skompletowaniu listy zamówień Produktów, w
obszarze Koszyka Klient przechodzi do realizacji zamówienia.
2 W przypadku, gdy Klientem jest zalogowany posiadacz Konta
Klienta, przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia jako Klient
zalogowany.
3 W przypadku, gdy Klient nie jest zalogowanym posiadaczem Konta
Klienta, wybiera sposób składania zamówienia poprzez użycie przycisku:
A „Logowanie”, przy użyciu posiadanego Konta Klienta. Wówczas Klient
przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.
B „Rejestracja”, przy użyciu Konta Klienta, które zostanie zarejestrowane.
Wówczas Klient dokonuje Rejestracji Konta Klienta i przy jego użyciu przechodzi
do kolejnego etapu składania zamówienia.
C „Kupuj bez rejestracji”, z pominięciem użycia Konta Klienta. Wówczas Klient
przechodzi do kolejnego etapu składania zamówienia.
1 Po wyborze sposobu składania zamówienia, Klient
podaje:
A informacje o dostawie, zawierające adres Dostarczenia,
B informacje rozliczeniowe w celu wystawienia faktury,
C sposób Dostarczenia Produktów, poprzez wybór właściwej opcji Dostarczenia,
D sposób płatności, poprzez wybór właściwej opcji płatności.
1 Złożenie zamówienia poprzedza otrzymanie przez
Klienta poprzez wyświetlenie w obszarze Koszyka, informacji o łącznej cenie za
zamówienie wraz z podatkami oraz kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami
Dostarczenia i płatności.
2 Złożenie zamówienia może nastąpić poprzez użycie pola „Zamówienie
z obowiązkiem zapłaty” w Koszyku i jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy
przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów ujętych w zamówieniu.
3 Przed wysłaniem formularza zamówienia, poprzez zaznaczenie jego
właściwego pola Klient powinien oświadczyć, iż zapoznał się z Regulaminem i
akceptuje jego postanowienia.
4 Złożone zamówienie może zostać zmienione przez Klienta do momentu
otrzymania informacji o nadaniu przesyłki przez Sprzedawcę.
5 Zmiana zamówienia może obejmować jego anulowanie, anulowanie w
części, rozszerzenie o dodatkowe Produkty, zmianę adresu Dostarczenia.
6 Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości
realizacji zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności ją powodujących.
Udzielenie tej informacji następuje telefonicznie lub elektronicznie, przy
użyciu Danych Kontaktowych Klienta. Informacja może zawierać następujące
sposoby modyfikacji zamówienia:
A anulowanie w części niemożliwej do zrealizowania, co skutkuje
przeliczeniem wartości zamówienia,
B dokonanie podziału Produktów podlegających Dostarczeniu na część, której
Dostarczenie jest możliwe oraz część, której Dostarczenie nastąpi w
późniejszym terminie, co nie skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,
C anulowanie zamówienia w całości, co skutkuje
umorzeniem wartości zamówienia.
1 Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje w drodze
przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail pod wskazany w Danych
Kontaktowych Klienta adres elektroniczny. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
jest równoznaczne z przyjęciem przez Sprzedawcę oferty zawarcia Umowy
Sprzedaży, złożonej przez Klienta.
§5 Sprzedaż
1 Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługę
Sprzedaży Produktów na odległość, za pośrednictwem Sklepu.
2 Przedmiot Umowy Sprzedaży obejmuje zobowiązanie Sprzedawcy do
przeniesienia na Klienta własności Produktów i wydania ich, oraz zobowiązanie
Klienta do odebrania Produktów i zapłaty Sprzedawcy ceny Produktów.
3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii
promocyjnych, polegających na obniżeniu ceny Produktu do określonego terminu
lub wyczerpania zapasu Produktów podlegających promocji.
4 Zawierając Umowę Sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się do
Dostarczenia Klientowi Produktów bez wad.
5 Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia
zamówienia Klienta przez Sprzedawcę.
6 Wydanie Produktów następuje niezwłocznie i zwykle w ciągu 2 Dni
Roboczych.
7 Czas realizacji wydania Produktów może ulec zmianie w przypadku
zmiany zamówienia przez Klienta.
8 Wydanie Produktów odbywa się:
A w przypadku wyboru przez Klienta opcji Dostarczenia, za pośrednictwem
Przewoźnika, pod adres
podany przez Klienta,
B w przypadku wyboru odbioru osobistego Produktów przez Klienta, w
siedzibie Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska
27-29, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym –
tel. 514 194 884)
1 Wydanie Produktów następuje nie wcześniej niż po uiszczeniu
zapłaty przez Klienta.
2 Sprzedawca potwierdza wydanie Produktów Przewoźnikowi w celu ich
Dostarczenia, pod adres podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia,
poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.
3 Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy
przechodzi na Konsumenta z chwilą jej wydania Konsumentowi.
4 Dostarczona przesyłka powinna zostać zbadana przez Klienta przy
obecności Przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki Klient ma
prawo żądać sporządzenia właściwego protokołu.
§6 Płatności
1 Wartość płatności z tytułu Sprzedaży jest
ustalana na podstawie cennika Produktów, znajdującego się na stronie
internetowej Sprzedawcy w chwili zamówienia Produktu. Ceny podane na stronie
internetowej Sklepu przy danym Produkcie są cenami brutto podanymi w polskich
złotych i zawierają wartość podatku VAT, natomiast nie zawierają kosztów
Dostarczenia Produktu i wybranej formy płatności.
2 Koszty transakcji i Dostarczenia Produktu ponosi Klient.
3 Łączna cena zamówienia, widoczna w obszarze Koszyka przed złożeniem
zamówienia a po wyborze sposobu Dostarczenia Produktów oraz płatności, obejmuje
cenę za zamówione Produkty wraz z należnościami podatkowymi oraz wszelkimi
kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami Dostarczenia i transakcji. Łączna
cena zamówienia jest wiążąca dla Sprzedawcy i Klienta.
4 Sklep umożliwia następujące sposoby płatności z tytułu
świadczonych Usług Sprzedaży:
A przelewem na rachunek bankowy Sklepu,
B gotówką przy odbiorze za pobraniem od Przewoźnika.
C poprzez płatnika Tpay za pomocą karty lub blik
1 Termin płatności należności przypada na chwilę wydania
Produktu.
2 Rachunek lub faktura z tytułu Usługi Sprzedaży
zostają dołączone do Produktów podlegających wydaniu lub przesłane
wiadomością e-mail pod adres e-mail Klienta, w zależności od woli Klienta.
3 Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w
formie elektronicznej.
4 Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w przypadku:
A odstąpienia od Umowy przez Konsumenta,
B rezygnacji przez Klienta z zamówienia lub części zamówienia opłaconego przed
realizacją,
C uznania przez Sprzedawcę roszczenia objętego zgłoszeniem reklamacyjnym w
całości lub części, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.
1 Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że
wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie, które nie wiążę się dla niego z żadnymi
kosztami.
2 Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez
Klienta dodatkowych kosztów Dostarczenia Produktów, jeżeli Klient wybrał sposób
Dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób Dostarczenia oferowany
przez Sprzedawcę.
§7 Reklamacje i gwarancje
1 Reklamacje można składać listem lub wiadomością
e-mail pod adres pocztowy lub elektroniczny, wskazany w Danych Kontaktowych
Sprzedawcy.
2 Reklamacje można składać przy użyciu formularza, którego wzór
stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
3 Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis problemu oraz dane
identyfikacyjne Klienta.
4 Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni od daty
zgłoszenia. W treści składanej reklamacji zaleca się podanie Danych
Kontaktowych Klienta, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz
prowadzeniu korespondencji z nią związanej.
5 W przypadku gdy reklamacja dotyczy Produktu, w celu rozpatrzenia
reklamacji przez Sprzedawcę, Klient powinien dostarczyć lub przesłać
reklamowany Produkt na adres Sprzedawcy.
6 Reklamacje można składać z tytułu rękojmi za wady Produktów
objętych Umową Sprzedaży orazinnych Usług.
7 Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany Produktu na
wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt
wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta.
8 Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z Umową Produktu wadliwego w sposób wybrany przez
Klienta jest niemożliwy albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałby nadmiernych kosztów.
9 Jeżeli Klient nie jest Konsumentem, Sprzedawca może odmówić
wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty
zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Produktu sprzedanego.
10 Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i
bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od
wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był
już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił
zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady. Klient
nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
11 Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany
Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady,
chyba że doprowadzenie Produktu do zgodności z Umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej
wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta
inny sposób zaspokojenia.
12 Obniżona cena o której stanowi pkt 10 i 11 powyżej, powinna
pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość
Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady.
13 Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
A złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej Umowy Sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej,
B złożenie wniosku o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a
Sprzedawcą do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,
C skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów,
D złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
1 Produkty
mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim przypadku,
Klient jest uprawniony do reklamowania Produktu przy zastosowaniu uprawnień
wynikających z gwarancji, poprzez dokonanie reklamacji do gwaranta. Złożenie
reklamacji do gwaranta może zostać dokonane za pośrednictwem Sprzedawcy lub
bezpośrednio do gwaranta.
2 Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
§8 Odstąpienie od Umowy
1 Konsument może bez podawania przyczyny odstąpić
w terminie 14 dni od Umowy, w tym od Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem norm
wskazanych w treści pouczenia o odstąpieniu od Umowy, stanowiącego załącznik do
niniejszego Regulaminu, zamieszczony w obszarze strony internetowej Sklepu.
2 Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi m. in. w
odniesieniu do Umowy Sprzedaży:
A jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
B Produktów, które po Dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
1 Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, zamieszczony w
obszarze strony internetowej Sklepu.
2 W przypadku otrzymania drogą elektroniczną oświadczenia o
odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle
Klientowi potwierdzenie jego otrzymania.
3 Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w
którym Konsument odstąpił od Umowy, ma on obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy
lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Niniejszy przepis nie znajduje
zastosowania w przypadku, gdy Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
4 Sprzedawca zobowiązuje się do odebrania Produktu na swój koszt,
gdy ze względu na jego charakter nie można odesłać Produktu w zwykły sposób
pocztą, a jednocześnie Produkt został Dostarczony Konsumentowi do miejsca, w
którym zamieszkiwał w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.
5 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
6 W przypadku odstąpienia od Umowy, uważa się ją za niezawartą.
Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca
przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7 Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy
znajdują się w pouczeniu o odstąpieniu od Umowy, stanowiącym załącznik do
niniejszego Regulaminu, zamieszczony w obszarze strony internetowej Sklepu.
§9 Postanowienia uzupełniające
1 Wszelkie znaki towarowe, elementy graficzne i zdjęcia
zamieszczone na stronie internetowej Sklepu w celu prezentacji Produktów są
przedmiotem praw autorskich ich właścicieli.
2 Domena internetowa Sklepu, jego logotypy, nazwa i Regulamin
stanowią własność prawa autorskiego i przedmiot ochrony prawnej.
3 Klient przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie
przez Klienta treści bezprawnych.
4 Sprzedawca zobowiązuje się do dokładania należytych starań celem
umożliwienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu oraz do udzielania pomocy
w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z jego działaniem.
5 Sprzedawca zobowiązuje się do prowadzania
działań zmierzających do ochrony danych znajdujących się w Koncie Klienta przed
nieuprawnionym dostępem i użyciem.
6 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane
naruszeniem przez Klientów postanowień Regulaminu, a nadto w stosunku do
Klientów niebędących Konsumentami, za:
A przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz
nienależyte wykonywanie Usług, spowodowane siłą wyższą, czynnościami
technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów, za pomocą których Sklep
świadczy Usługi,
B utracone korzyści.
§10 Przetwarzanie danych
1 Sprzedawca może zbierać informacje, celem
przechowywania ich lokalnie na urządzeniu Klienta, korzystając z mechanizmu
pamięci przeglądarki przy użyciu plików „cookies”.
2 Dane osobowe użytkowników Sklepu przetwarzane są na podstawie
zgody osób, których dotyczą lub gdy jest to konieczne do realizacji Umowy, gdy
osoba której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia
działań przed zawarciem Umowy na żądanie osoby, której dane
dotyczą.
3 Dane osobowe są zbierane w celu świadczenia Usług przez Sklep.
Osobom, których dane zostały przez Sklep zebrane, przysługuje prawo dostępu do
treści swoich danych, poprawiania ich oraz wniesienia pisemnego umotywowanego
żądania zaprzestania ich przetwarzania, a także sprzeciwu wobec tego.
4 Zasady przetwarzania danych osobowych, polityki prywatności oraz
polityki plików „cookies” uregulowane zostały w dokumencie „Polityka
prywatności”, zamieszczonym w obszarze strony internetowej Sklepu.
5 Zawierając Umowę o świadczenie Usługi, Klient dobrowolnie upoważnia
Sprzedawcę do kierowania na Dane Kontaktowe Klienta informacji związanych z
Umowami oraz ich wykonaniem, a także informacji handlowych w przypadku
wyrażenia na to odrębnej zgody.
6 Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany do informowania
Sprzedawcy o zmianach Danych Kontaktowych Klienta, pod rygorem skuteczności ich
zastosowania przy doręczeniach.
§11 Zmiana regulaminu
1 Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny
zmiany przepisów prawa dotyczących świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę, a
także zmian technicznych lub organizacyjnych dotyczących świadczeń
realizowanych przez Sprzedawcę.
2 Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści
na stronie internetowej Sklepu, za uprzednim poinformowaniem o tym fakcie.
3 Sprzedawca zamieszcza informację o zmianie Regulaminu w obszarze
strony internetowej Sklepu, nie później niż w terminie 10 dni przed datą
rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzemienia.
4 Sprzedawca wysyła informację o zmianie Regulaminu pod Dane Kontaktowe
Klienta, w przypadku związania stron Umową zawartą na czas nieoznaczony.
§12 Postanowienia końcowe
1 Znaczenie pojęć pisanych wielką literą jest
zgodne z objaśnieniami zamieszczonymi w części „Definicje”.
2 Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
praw Klienta będącego Konsumentem, wynikających z przepisów polskiego prawa
powszechnie obowiązującego.
3 W przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami polskiego prawa
powszechnie obowiązującego, stosuje się te przepisy.
4 W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają
przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego.
5 Regulamin wchodzi w życie w terminie 10 dni od daty jego
opublikowania na stronie internetowej Sklepu.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Konsumenci mają prawo odstąpić od niniejszej umowy w
terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem przypadków
wskazanych w części „wyłączenie prawa odstąpienia od umowy”. Termin do
odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
1 w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy
– w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy
sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą),
2 w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w
którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie ostatniej z rzeczy – w przypadku umowy zobowiązującej do
przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno,
3 w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części
lub w którym osoba trzecia inna niżprzewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie ostatniej partii lub części – w przypadku umowy zobowiązującej do
przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach,
4 w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w
którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie pierwszej z rzeczy – w przypadku umów o regularne dostarczanie
rzeczy przez czas oznaczony. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy,
wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego
Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować
nas – Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska 27-29 o
numerze NIP 7842521855, e-mail: sklep@startgniezno.com, tel. 514 194 884
o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia
od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy
Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia,
w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa
odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich
samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w
każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do
czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej. Jeżeli otrzymali Państwo rzeczy w związku z umową
prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz pod adres: Sportowy Klub Speedway’a
Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska 27-29, niezwłocznie, a w każdym razie
nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o
odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo
rzecz przed upływem terminu 14 dni. Informujemy, że będą Państwo musieli
ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Jeżeli ze względu na swój charakter
rzecz nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, będą Państwo musieli
ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana
jest maksymalnie na kwotę około 25,00 PLN. Odpowiadają Państwo tylko
za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
WYŁĄCZENIE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
umów:
1 świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo
odstąpienia od umowy;
2 w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
4 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5 w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
6 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
7 w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których
cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na
rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8 w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9 w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10 o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
11 zawartej w drodze aukcji publicznej;
12 o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13 o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w
przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska
27-29
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*)
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie
następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest
przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
FORMULARZ REKLAMACYJNY
(formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku
chęci zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi)
Adresat: Sportowy Klub Speedway’a Start S.A., 62-200 Gniezno, Wrzesińska
27-29
Imię i nazwisko lub nazwa Klienta:
Adres Klienta:
Nr telefonu Klienta:
Adres e-mail Klienta:
Jako dane kontaktowe, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na
reklamację oraz prowadzeniu
korespondencji z nią związanej, wskazuję:
(prosimy wskazać właściwe)
Ÿ adres
pocztowy,
Ÿ adres e-mail.
Reklamacja dotyczy:
(prosimy wskazać/opisać właściwe)
Ÿ Umowy
Sprzedaży z dnia:
Ÿ Produktu:
Ÿ Umowy o świadczenie innej Usługi:
Ÿ inne:
Data stwierdzenia przyczyny reklamacji:
Opis problemu:
Żądanie reklamacji:
(prosimy wskazać właściwe żądanie)
Ÿ usunięcie
wady Produktu lub Usługi
Ÿ wymiana
Produktu na wolny od wad
Ÿ obniżenie
ceny Produktu
Ÿ odstąpienie
od Umowy
Klient przyjmuje do wiadomości, że:
Produkty mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. W takim
przypadku, Klient jest uprawniony do reklamowania Produktu przy zastosowaniu
uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez dokonanie reklamacji do gwaranta.
Złożenie reklamacji do gwaranta może zostać dokonane za pośrednictwem
Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta. Klient może wykonywać uprawnienia z
tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu niezależnie od uprawnień wynikających
z gwarancji. Składając reklamację Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich
danych osobowych przez adresata w celu rozpoznania reklamacji i prowadzenia
korespondencji z nią związanej. Zgoda ta może być cofnięta w każdej chwili, a
Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich
poprawiania.
Podpis składającego